Δωρεά Υλικού Προστασίας για τον COVID-19 από την ΕΛΤΡΕΚΚΑ

Η ΕΛΤΡΕΚΚΑ στηρίζει την υπεράνθρωπη προσπάθεια των γιατρών, νοσηλευτών και εργαζομένων στον τομέα της νοσοκομειακής περίθαλψης απέναντι στον COVID - 19. Συγκεκριμένα την Δευτέρα, 11 Μαΐου 2020 η ΕΛΤΡΕΚΚΑ προχώρησε στην δωρεά 2000 ολόσωμων φορμών προστασίας προς το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «ΑΧΕΠΑ», έτσι ώστε να συμβάλει στην αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών για την προστασία ιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού.

 

 

Μπαταρίες Αυτοκινήτων - Λειτουργία & Συντήρηση

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Η μπαταρία αποτελεί ένα πολύ ουσιαστικό μέρος του αυτοκινήτου. Από την εκκίνηση του κινητήρα έως τη φόρτιση του τηλεφώνου μας καθώς οδηγούμε, οι μπαταρίες παρέχουν την ενέργεια που χρειάζεται το όχημά μας για να συνεχίσει να λειτουργεί. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικό να γνωρίζουμε πότε να σκεφτούμε την αλλαγή της μπαταρίας του αυτοκινήτου, καθώς και τι μπορούμε να κάνουμε για να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής της.

 

 ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΜΙΑΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

 

Κατά μέσο όρο, η διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας είναι μεταξύ 2 και 5 ετών. Πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο στη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας. Οι πιο σημαντικοί από αυτούς είναι: η σωστή επιλογή και τοποθέτηση της μπαταρίας, η καλή λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος του αυτοκινήτου, οι καιρικές συνθήκες, η συχνότητα χρήσης του οχήματος καθώς και οι συνθήκες χρήσης του.

 

 ΣΥΧΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΠΟΥ ΜΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΧΑΛΑΕΙ ΠΡΟΩΡΑ

 

  • Ξεχασμένοι ηλεκτρικοί καταναλωτές - Τα φώτα του οχήματος καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας και, γι' αυτό, πρέπει πάντα να τα σβήνουμε αφού παρκάρουμε το όχημα. Ομοίως πρέπει να κλείνουμε το ραδιόφωνο και όλους τους πρόσθετους καταναλωτές γρήγορα μετά το σβήσιμο του κινητήρα.
  • Βλάβες στο ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου – Πολλές φορές, ειδικά μετά από εκ των υστέρων εγκατάσταση μη εργοστασιακού ηλεκτρικού / ηλεκτρονικού εξοπλισμού, παρουσιάζονται μικρές διαρροές ρεύματος που αν δεν εντοπιστούν εγκαίρως, ενδέχεται να προκαλέσουν το άδειασμα της μπαταρίας.
  • Ελαττωματικό δυναμό - Εάν η μπαταρία δεν φορτίζεται από το δυναμό κατά τη διάρκεια της οδήγησης, γίνεται ο αποκλειστικός τροφοδότης ηλεκτρικής ενέργειας για τις μονάδες ελέγχου και όλον τον υπόλοιπο ηλεκτρικό εξοπλισμό του οχήματος με αποτέλεσμα να αδειάσει πλήρως.
  • Ελαττωματικός ρυθμιστής δυναμό - Εάν ο ρυθμιστής του δυναμό (αυτόματος) είναι ελαττωματικός, είναι πολύ πιθανό να εκδηλωθεί εξαντλητική αποφόρτιση ως συνέπεια της ανεπαρκούς φόρτισης ή υπερφόρτιση της μπαταρίας.
  • Βραχυκύκλωμα στο ηλεκτρικό σύστημα - Σε περίπτωση βραχυκυκλώματος, απορροφάται από την μπαταρία μεγάλη ποσότητα ηλεκτρικού ρεύματος σε πολύ λίγο χρόνο και μετατρέπεται σε θερμότητα.
  • Πρόβλημα εγκεφάλων οχήματος - Εάν οι εγκέφαλοι των διάφορων συστημάτων και υποσυστημάτων του οχήματος, λόγω βλάβης δεν απενεργοποιούνται όταν σβήνει ο κινητήρας αλλά αντιθέτως συνεχίζουν να καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια, προκαλούν τελικά την ολική αποφόρτιση της μπαταρίας.
  • Τοποθέτηση λάθος τύπου μπαταρίας - Οι ελαττωματικές μπαταρίες πρέπει να αντικαθίστανται πάντα με καινούριες του ίδιου τύπου, για να μην μειώνεται η ωφέλιμη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Αλλάζοντας μπαταρία τύπου AGM, πρέπει να τοποθετούμε και πάλι AGM. Αλλάζοντας μπαταρία τύπου EFB πρέπει να τοποθετούμε EFB. Η νέα μπαταρία πρέπει να έχει χωρητικότητα και ρεύμα ψυχρής εκκίνησης ίδια ή λίγο μεγαλύτερα από αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής.
  • Διαδρομές μικρών αποστάσεων - Κατά τις διαδρομές μικρών αποστάσεων, καταναλώνεται περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από αυτήν που μπορεί να παρέχει ο εναλλάκτης. Σε αυτή την περίπτωση, η χρήση καταναλωτών πρέπει να είναι φειδωλή.
  • Ραδιόφωνο, τηλεόραση, DVD κτλ. - Τα ραδιόφωνα, τα συστήματα πλοήγησης και άλλες συσκευές ψυχαγωγίας καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας και μπορούν να προκαλέσουν εξαντλητική αποφόρτιση της μπαταρίας, εάν αυτή δεν είναι επαρκώς φορτισμένη.

 

 

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΜΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

  • Ακούγονται ήχοι όταν γυρίζουμε το διακόπτη της μίζας (γρατζούνισμα ή κλικ-κλικ).
  • Η μίζα γυρνά αργά όταν προσπαθούμε να εκκινήσουμε τον κινητήρα.
  • Οι προβολείς χάνουν ένταση κατά το ρελαντί, αλλά δυναμώνουν όταν πατάμε γκάζι.
  • Ο φωτισμός του καντράν ή της πλαφονιέρας «παίζει» αναλόγως των καταναλωτών ρεύματος.

Σημείωση: Το χειμώνα λόγω του κρύου και παχύρρευστου λαδιού του κινητήρα, η μπαταρία πρέπει να ανταποκριθεί σε υψηλότερες απαιτήσεις. Αυτός είναι ένας βασικός παράγοντας που οδηγεί σε συχνές βλάβες στις μπαταρίες κατά τους χειμερινούς μήνες.

 

ΠΟΤΕ ΜΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

 

Μία πεσμένη μπαταρία, δεν είναι απαραιτήτως άχρηστη. Ενδεχομένως η τάση της να είναι πεσμένη εξαιτίας κάποιων από τους λόγους που προαναφέρθηκαν. Σε περίπτωση που η μπαταρία είναι κάτω των 3 ετών, μπορεί να μετρηθεί με τον κατάλληλο εξοπλισμό που διαθέτουν τα ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων και εφόσον παραμένει λειτουργική, δύναται να φορτιστεί εκτός του οχήματος και να ξαναχρησιμοποιηθεί (προϋπόθεση είναι να αντιμετωπιστούν οι αιτίες στο όχημα που προκάλεσαν τη βλάβη της μπαταρίας).

 

Μπαταρία 3-4 ετών που μένει από ρεύμα, καλό είναι να αλλάζεται.

 

Αν η μπαταρία είναι σχετικά καινούρια και ο λόγος δυσλειτουργίας είναι συμπτωματικός (πχ ξεχασμένα αναμμένα φώτα), ενδεχομένως είναι δυνατή η φόρτιση της μπαταρίας σε ικανοποιητικά επίπεδα μετά από αρκετή ώρα  οδήγησης, χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθεί από το όχημα.

 

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΜΙΑΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

 

  • Κρατάμε τους πόλους καθαρούς και χωρίς σκουριά (χρησιμοποιούμε ειδικό σπρέι).
  • Τοποθετούμε την μπαταρία σφιχτά στη θέση της ώστε να μην κουνιέται κατά την οδήγηση.
  • Σε ψυχρά κλίματα οι μπαταρίες πρέπει να προφυλάσσονται μέσα σε καλύμματα για το ψύχος.
  • Στις μπαταρίες ανοιχτού τύπου, ελέγχουμε περιοδικά τη στάθμη του ηλεκτρολύτη και συμπληρώνουμε απεσταγμένο νερό όπου χρειάζεται.
  • Αφαιρούμε από την τροφοδοσία ρεύματος τους καταναλωτές ρεύματος όταν δεν τους χρειαζόμαστε (φορτιστές, navi κτλ).
  • Όταν η μηχανή είναι σβηστή, απενεργοποιούμε όλους τους καταναλωτές (φώτα, ραδιόφωνο κτλ).
  • Οδηγούμε το αυτοκίνητο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα για 0,5 -1 ώρα. Αν δεν είναι εφικτό, λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί για παραπλήσιο διάστημα αποτελεί λύση ανάγκης.
  • Αν το όχημα δεν πρόκειται να κινηθεί για μεγάλο διάστημα, μπορεί να αφαιρεθεί το καλώδιο του αρνητικού πόλου και να μονωθεί ο ακροδέκτης του με ύφασμα ή μονωτική ταινία για αποφυγή κινδύνου πυρκαγιάς. Ακόμα καλύτερη λύση είναι οι φορτιστές με λειτουργία trickle οι οποίοι είναι μόνιμα συνδεδεμένοι στο όχημα και δίνουν ρεύμα στην μπαταρία μόνο όταν το χρειάζεται (προϋποθέτει στεγασμένη θέση στάθμευσης).

 

Σημείωση: αφαίρεση του καλωδίου από τον πόλο μπορεί να προκαλέσει αποπρογραμματισμό διαφόρων ηλεκτρικών λειτουργιών του οχήματος και ανάγκη επανα-προγραμματισμού τους.

Πρόγραμμα Σεμιναρίων ΕΛΤΡΕΚΚΑ

Αναλογιζόμενοι τις ιδιαίτερες συνθήκες υγιεινής που έχουν διαμορφωθεί με την εμφάνιση του κορωνοϊού COVID-19, αποφασίσαμε προς το παρόν την αναστολή του προγράμματος σεμιναρίων για τους μήνες Μάρτιο & Απρίλιο.  Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και ελπίζουμε να επανέλθουμε σύντομα με συνέπεια στον ετήσιο προγραμματισμό μας.

 

 

Τεχνικό Σεμινάριο Castrol - Θεσσαλονίκη, 06 Νοεμβρίου 2019

Η ΕΛΤΡΕΚΚΑ σε συνεργασία με την Castrol, πραγματοποίησε με επιτυχία και σε ευχάριστο κλίμα ένα ακόμη σεμινάριο με θέμα Castrol: Λιπαντικά-Τεχνολογία, Προδιαγραφές, Χαρακτηριστικά. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 06/11/2019 στις εγκαταστάσεις του ομίλου ΕΛΤΡΑΚ στην Θεσσαλονίκη.

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί Cookies.

Αν συνεχίσετε με αυτόν τον περιηγητή, τότε συμφωνείτε στην χρήση τους.

Το καταλαβαίνω